vrijdag 1 februari 2013

de 'Allen beantwoorden" knop.

Jullie denken misschien "de watte?", maar ik ben er zeker van dat als ik het jullie uitleg dat jullie precies hetzelfde hebben als ik

Ik zal het even nader toelichten. 

De "Allen beantwoorden" knop zit bij mij op mijn hotmail, en ik weet zeker dat ook g-mail of andere alternatieve e-mailaccounts er een hebben. Het is de knop waarmee je een aan een groep gestuurde mail kunt beantwoorden. Niet alleen de verzender, maar iedereen die die mail gehad heeft. 

En sommige mensen maken daar ernstig misbruik van. 

Nee. Niet allen beantwoorden! 

Zo heb ik al meerdere malen meegemaakt dat ik een e-mail kreeg van een vriendin, of iemand, met een verzoek, of een uitnodiging. Dit vind ik altijd leuk, dan voel ik me weer gewaardeerd als mens enzo, maar het probleem is dat het hier nooit bij blijft. 

Nee. Zeker niet als er ook nog eens onderaan de mail staat; "laat even weten of je kunt komen", of een variatie daarom. Zeker weten dat nog geen úúr na het ontvangen van dit eerste mailtje, de "Allen beantwoorden"  mailtjes binnen beginnen te stromen. 

"Ik kom ook!!!" 

"Ik kan komen, bedankt voor de uitnodigingen, wat wil je voor je B-day?" 

"Ik kan niet, mijn kat is overleden en toen ging ik hem begraven maar terwijl ik naar de schuur aan het lopen was trapte ik op een slak en zoals je weet ben ik allergisch voor slakken dus ik moest naar de dokter, maarja het was zondag, jeweetwel hoe dat gaat bij ons in het dorp, dus ik dacht dat ik maandag ook nog wel kon gaan weetjewel.. Maar ik zwol dus zo helemaal op en er kwam overal pus uit dus mijn nieuwe vriend (niet henk, die is bij me weggegaan, ik had je daarover al een mail willen sturen maar dat is erbij ingeschoten) die zei tegen me ja dat is niet goed en ik zei nee dat is inderdaad niet goed nee dus Max bracht me naar de eerste hulp maar er stond een file van 3 kilometer dus tegen de tijd dat we daar aan kwamen was mijn lichaam al zo opgezwollen dat ik amper uit mijn ogen kon kijken weetjewel. Moet je raden wie ik daar in het ziekenhuis tegenkom? Maaike! Ja Maaike ja! Van dat feestje van koen van laatst! ongelofelijk hoeveel zij is aangekomen. Echt niet te geloven. Maarja zij zat daar dus ook, ik weet niet meer waarom, en ik zit zo te wachten en ze zegt tegen mij dat Joke en Mark uit elkaar zijn dus ik zeg NO WAY. ik bedoel wist jij dat al bla bla bla bla bla" 

Tja.. Dit soort dingen hoef ik doorgaans niet te weten. Ik zie op de verjaardag zelf wel wie er komt. Vooral e-mails met uitgebreide beschrijvingen van de reden waarom ze niet kunnen komen irriteren mij. Ik hoef het niet te weten. 

Ik zit er serieus aan te denken om een campagne te starten, de 'ban de Allen Beantwoorden knop - campagne' of iets wat daarop lijkt. Om mensen bewust te maken van de inboxvervuiling die ze aanrichten in andermans inboxen. 
Nee dat is een grapje. Maar ik irriteer me er soms een beetje aan. Ik hoop in ieder geval nu meer mensen zich ervan bewust te hebben gemaakt dat dat knopje niet altijd hoeft te worden gebruikt. Weer een stukje van de wereld verbeterd? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!