vrijdag 9 januari 2015

Brugge



De dag voor eerste kerstdag, dus de dag van kerstavond, was ik met mijn vriendje met de auto naar Brugge gereden. Ik wilde al heel lang een keertje weer naar Brugge. De laatste keer dat ik daar was, was ik een jaar of 16 en was ik er in de zomervakantie met een paar vriendinnetjes die ik toen had. Ik herinnerde me vooral hoe mooi ik de huizen daar vond. Er hing zo'n andere sfeer dan de steden die ik daarvoor had gezien! Het was bijna magisch en ik wilde niks liever dan ooit terug te komen rond de kerst, want ik wist zeker dat het dan prachtig zou zijn.

En dat hebben we geweten ja, jemig ik heb nog nooit zoveel regen op één dag gezien. Mijn god wat een plensbuien komen er voor in ons kleine buurlandje. Ik dacht dat ik verdronk op een gegeven moment. Nee natuurlijk dacht ik dat niet echt maar het was wel heel nat, en we konden dus niet zo goed foto's maken. Ik heb er wel een aantal, van het prachtige uitzicht van de Belfort van Brugge, op de grote markt. We zijn die hele toren opgeklommen, en die is hoog! Ik kreeg er bijna spierpijn van in mijn benen en ik voelde zo'n vieze druppel zweet letterlijk langs mijn rug omlaag glijden toen we weer beneden stonden, terwijl het zulk koud weer was! Maar Brugge is prachtig, ik kan iedereen aanraden om hier een dagje heen te gaan. Of een weekendje! Het is prima te doen met de auto, vanaf Utrecht is het ongeveer twee en een half uur rijden.

's Avonds waren we vrij op tijd thuis, we wisten dat de winkels vroeg zouden sluiten dus kwamen we precies keurig een kwartier na sluitingstijd bij de supermarkt aangesjeest... Ja dat overkomt natuurlijk alleen ons weer. Gelukkig zijn er in Utrecht genoeg andere supermarkten die tot laat open zijn. En na zo'n leuke dag kan niks het natuurlijk nog verpesten! :) Kijk verder voor een paar mooie plaatjes die ik in  de regen heb geschoten.

















Groetjes,
xxxx

Jose 

1 opmerking:

  1. Wat ontzettend leuk dat je naar Brugge bent geweest. Wel ontzettend balen van de regen, maar volgens mij heb je je alsnog goed weten te vermaken. Ik ben hier ook ooit samen met mijn vriend geweest, maar toen was het ook al niet al te best weer. Toch jammer dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuke Reactie? Plaats hem hier!