donderdag 1 januari 2015

Naakt.

We wisten dat het er aan zat te komen, want er blijft weinig geheim binnen een vereniging. De spanning zat er dan ook al goed in tijdens de borrel. Zouden we misschien een das in kunnen pikken van een van de jongens? Zullen ze eigenlijk knap zijn? Het moet haast wel, anders zouden ze dit niet ieder jaar doen. Nog even een praatje van de praeses collegii: er mogen absoluut geen foto's gemaakt worden en we moesten er vooral van genieten. 





Ik weet niet of ik het smakeloos vond, of gedurfd. Ik weet niet of ik het cool vond, of complete waanzin. Ik wist niet eens waar ik naar moest kijken. Maar ze stonden er, pakweg 15 jonge rugbyspelers, op een rijtje op een bar in mijn studentenvereniging. Helemaal naakt. Sommigen probeerden het nog enigszins te bedekken met hun handen, of kregen een rode kop. Maar er was er eentje die stond te dansen alsof hij dit dagelijks deed. Zijn worstje deinde mee op de ritmische beweging van zijn heupen, die verrassend soepel waren. Met een grote grijns keek hij naar al die meiden die een beetje giechelend naar de bar stonden te kijken. Bijna alsof hij ongelofelijk trots was op zichzelf.


Deze jongeman deed me een beetje denken aan een verhaaltje dat mijn vader altijd vertelde. Over een stel Hollanders die carnaval gingen vieren in Maastricht. Al snel werden ze uit de groep gehaald en naar een souterrain gebracht, waar ze met de andere verdwaalde mensen van boven de Maas een colaatje mochten drinken. Het souterrain keek uit op een binnentuintje, waar een man verkleed in een bananenkostuum in complete extase stond te dansen. Na dat de Hollanders er een half uur naar hadden zitten staren, besloot een van de mannen naar de banaan toe te gaan en hem te vragen wat hij in godsnaam aan het doen was. De banaan stopte met dansen, keek de Hollander aan en zei: “Ache ma leut het”. Als je maar lol hebt. Toen ik naar de jongen op de bar keek, die daar stond alsof de wereld van hem was, voelde ik me echt de Hollander die keek naar de dansende banaan. Maar ach, als hij het leuk vind om naakt op een bar te staan dansen, vind ik het zeker niet onplezierig om daar naar te kijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!