donderdag 25 december 2014

Kerstmis! De allerlelijkste kerstboom.

Wauw het is wel de tijd van de thema-artikelen want jullie kunnen ook nog een nieuwjaarsartikel verwachten. Zo maak ik me er wel makkelijk van af weer! Nee grapje, ik vind de kerst gewoon een van de leukste periodes in het jaar en ik probeer alles altijd zo veel mogelijk te versieren en in de kerstsfeer te brengen. Omdat vandaag natuurlijk een bijzondere dag is, laat ik zien hoe ik mijn studentenonderkomen dit jaar heb versierd met kerstmis.

Omdat de meeste studenten (mijzelf meegeteld) waarschijnlijk kerstmis met het thuisfront zullen vieren en dus niet in hun kamertje zijn tijdens de feestdagen, leek het me onverstandig om bakken met geld uit te geven aan van alles en nog wat om het huis op en top te versieren. Maar geloof me, zodra ik een eigen plekje hebt wordt het full on kerstmis bij mij! Ik ben opzich niet eens zo gek op eerste en tweede kerstdag zelf, maar de lichtjes, ah de lichtjes... Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Op mijn kamertje heb ik sowieso al een paar kleine kaarsenhoudertjes geplaatst die ik het hele jaar door wel aansteek met waxinelichtjes als ik een beetje wil "cocoonen" 's avonds. Voor een extra kerstige sfeer heb ik er deze tijd van het jaar speciale "appel kaneel" waxinelichtjes in gedaan, die ik gewoon heb gekocht bij de supermarkt, niks bijzonders verder. Niet eens heel noemenswaardig. Maar wat wel noemenswaardig is, is het prachtige schilderijtje dat ik geheel in de kerstsferen heb aangeschaft bij het tuincentrum bij mijn ouders in de buurt: 


Ja je ziet het goed. Dit is een afbeelding van wellicht een van de meest gefotografeerde plekjes van utrecht (op de Oudegracht), mét led-lampjes erin die oprecht een goed lichtje geven ook! Het was ongelofelijk en je begrijpt natuurlijk dat ik dit niet kon laten liggen. Sterker nog, ik denk dat ik het nooit meer van mijn muur af haal. Nooit meer. Echt niet. 


Maar hier stopt het niet, want hoewel ik het dit jaar dus niet al te gek wil maken, moest en zou er een kerstboom komen. En daar is hij dan! Hij is ook nog eens helemaal echt, want we hebben echt geen plek om een kunstkerstboom op te bergen ;). Mijn vriend en ik maken er een gebruik van om de allerlelijkste ballen erin te hangen die we kunnen vinden. Want een echte kerstboom is net een kermis, zo zegt mijn vader altijd. Het is een spelletje geworden om de allerlelijkste, allergoedkoopste, allerkitchterigste kerstballen te vinden. En volgens mij zijn we daar goed in geslaagd! Nogmaals, zodra ik een "eigen plekje" heb in de vorm van een appartementje op een studio (en centjes) ga ik echt wel zo'n mooie, smaakvolle en goedgevulde boom optuigen met alleen maar hippe ballen erin, maar voor dit jaar is dit echt wel voldoende. Kijk mee voor nog een paar mooie details uit onze lelijke-kerstballencollectie!




Allereerst deze extreem roze, extreem glitterige kerstengel. Een van de nieuwste aanwinsten uit de collectie. Ik vind hem persoonlijk helemaal het einde en ik kan niet wachten tot ik hem weer veilig in een doosje, ver uit het zicht kan opbergen. Is hij niet gruwelijk? 


En wat vinden jullie van dit schatje? Tip: kijk altijd even bij de action want daar hebben ze naast de kitch, ook nog de goedkope uitstraling. Dit hondje is een beest omdat hij een slabbetje om moet. Hij kijkt guitig opzij want hij is ook een beetje stout. Woef! 


Over goedkope uitstraling gesproken, kijk dit engeltje dan? Het is ongelofelijk dat ze dit durven te verkopen in de winkels, maar gelukkig voor ons kon dit pareltje op die manier wel mooi in onze boom belanden. Het lijkt een beetje als een knutselwerkje van een klein neefje of zo. 


Over hondjes die het goed doen, kijk dit kleine mormel dan. Mijn vriend zei hierover: Dat andere hondje is ergens nog wel schattig, maar deze... deze is gewoon alleen maar lelijk! En daar moet ik hem gelijk in geven. Het roze mutsje, het rode dekentje, die oranje-gouden gloed en de ietwat goedkoop ogende afwerking zorgen voor het totale plaatje. 


Geen kerstmis zonder kerstman, en daar hebben wij er gelukkig wel drie van in de boom! Deze komen van de Gamma, die kennelijk ook een geheel eigen assortiment aan kerstballen in zijn collectie heeft. Zeker het kijken waard. (Ik werk er zelf overigens niet meer voor de oplettenden onder ons). 


Een klein detail voor de geïnteresseerden onder ons: dit is een echte Nettorama plastic tas. Ja, gewoon om de kluit heen stoppen. Niks mooi dekentje of leuke pot, geef die plastic tas een kans. Nee oprecht zou ik dit trouwens wel mooier willen, met een leuke sjaal ofzo, maar ik heb geen leuke kerstige sjaaltjes die ik eromheen kan knopen dus dan maar dit. Ook al ziet het er een beetje armetierig uit, het pas wel goed bij het thema. 



En geen enkele kerstboom is compleet zonder kerststerren of kransjes. En chocoladeletters. Eh, die hebben we gewoon nog over van Sinterklaas ;)

Ik hoop dat jullie hier een beetje om kunnen lachen. Ik vind kerst geweldig maar ik houd er van om soms een beetje gek te doen. Niet alles hoeft perfect te zijn. Zo'n mooie volgestouwde kerstboom zou er ook alleen maar heel erg gek uitzien in ons rommelige studentenkamertje... En je moet toch wat met een minimaal budget! 

Fijne kerst iedereen, en bedenk dat het niet de boom is die ertoe doet, maar de mensen om je heen. 

xxxxxxxxxxxxxxxxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!