zondag 21 december 2014

Tag: De merken fan tag

Ik heb nog nooit een tag geprobeerd, ook niet voordat mijn blog een eenzame dood gestorven was. Maar met mijn nieuwe attitude komt ook ene nieuw experiment: ik ga er vandaag eentje proberen. Dat mocht namelijk van de website 2wmn, zolang ik de blog van Linsday Vallen maar noemde. Dus bij deze ;).

De bedoeling is volgens mij dat ik steeds twee verschillende merken krijg waar ik uit moet kiezen, en dan kies ik en dan vertel ik er ook meteen een verhaaltje bij waarom enzo. Ik hoop dat ik overal wel iets leuks bij heb te vertellen tenminste, anders wordt het een beetje saai... Kijk met me mee!





1. Coca Cola of Pepsi

Oke dit vind ik dus al gelijk een hele moeilijke. Ik drink namelijk bijna bijna bijna nooit meer frisdrank behalve in de volgende situaties:

  1. Bij mijn ouders thuis als ze Kandimalz uit Duitsland hebben, of Spa en Fruit (dus geen cola)
  2. Bij mijn studentenvereniging als ik geen bier meer wil en ik niet wil dat mensen denken dat ik een eetstoornis heb met mijn "doe mij maar een sparood"
  3. Op een terrasje als ik met mensen ben en het is nog vroeg en ik wil niet dat ze denken dat ik een eetstoornis heb met mijn "doe mij maar een sparood"
  4. Soms bij de McDonalds of de KFC als ik vergeet dat ze daar ook gewoon water hebben (wat ze wel gewoon hebben, duh)
Het is niet dat ik het niet lekker vindt, het is gewoon dat het zoooo veel suiker bevat en ik te eigenwijs ben voor een light "want dat is al helemaal niet te zuipen". Maar als ik dan zin heb in een onbeschaamd glas cola (want het mag natuurlijk best af en toe) dan boeit het me geen poep. Dus ik ga voor Coca Cola want dat heeft een mooier logo. Daar studeer ik dan weer communicatiewetenschappen voor ;). 

2. McDonalds of Burger King

Burger King! ik vind dat veel lekkerder omdat ze daar uienringetjes hebben!!!!!!!! Die moet je dan ook echt alleen maar nemen als je daarna geen afspraken meer hebt, ik weet nog dat ik ooit met een inmiddels ex-vrinedje op vakantie ging 's ochtends, en ik dacht "laat ik eens gek doen" dus ik bestelde die uienringetjes. Maar ik was even vergeten dat we nog de heeuule dag naast elkaar in de trein moesten zitten en ik had niet echt een mogelijkheid om mijn tanden te poetsen. Dat heb ik geweten haha! Hij wilde me de hele rit niet meer kussen.. :( Vraag me af of het toen fout is gegaan, haha! (Ik hoop dat hij hier om kan lachen want ik kan dat wel).



3. Nivea of Dove

Nivea want ik ben gek op Nivea Soft en die douchegels zijn wel oké en ik heb om eerlijk te zijn nog niet zo vaak iets van dove geprobeerd. In ieder geval niet dat het is blijven hangen. Al vind ik het logo van Dove wel mooier dan dat van Nivea, nu ik erover nadenk. 

4. Etos of Kruidvat

De Etos zit naast onze Albert Heijn in Oog in Al in Utrecht, dus daar kom ik vaker. De kruidvat vind ik soms wel wat uitgebreider in assortiment. Dus ik denk dat ik toch voor de Kruidvat ga. Ze hebben allebei wel vaak mooie acties met make-up enzo dus vaak kijk ik eigenlijk alleen maar wat ik nodig heb en wat in de aanbieding is...

5. H&M of Zara

Ik heb helemaal niks met de Zara. Vroeger vond ik het echt een leuke winkel, maar nu vind ik het overpriced en de kleding is van matige kwaliteit met vaak een lelijke pasvorm, ook voor slanke meisjes zoals ik met maatje 36, dus daar kan het echt niet aan liggen. De H&M vind ik veel fijner winkelen, de stijl is een beetje gewoontjes maar het is altijd wel heel laagdrempelig en als je eens iets geks wil proberen dan kun je daar altijd zonder teveel financiële schade een miskoop doen. Stiekem ben ik eigenlijk fan van de C&A, maar die staat er niet bij dus kies ik voor de H&M.



6. Essie of OPI

ESSIE! Ik ben zelf zo'n fan van Essie. Ik vind OPI dan toch nog een slag duurder (ik weet het niet zeker maar volgens mij is Essie goedkoper?) en ik vind Essielakjes gewoon heel erg fijn en makkelijk en ze blijven lang zitten. Ik geloof best dat OPI ook heel goed is, maar de verhouding OPI en Essielakjes in mijn eigen Make-Up stash onthult al gauw mijn voorkeur. 

7. Xenos of Action

Ik kom vaker bij de action maar ze zitten ongeveer even ver weg dus daar kan het niet aan liggen. Het is gewoon meer wat je nodig hebt denk ik. Ik denk dat ik de Xenos fijner vindt, maar zij verkopen geen multomappen en pennen enzo en daarvoor kom ik altijd bij de Action. Of knutselspullen. Maar ik vind de Xenos inderdaad fijner en ze hebben daar altijd aparte pasta's enzo. Oké het wordt de Xenos! Met een speciale vermelding voor de Action Bureau- accessoires. 

8. Febo of Bram Ladage

MANNEKE PIS! Geen idee hoe die hierboven smaken. Ik heb nog nooit van Bram Ladage gehoord zelfs. Klinkt wel lekkerder dan "Febo", want dat klinkt als een scheet. Dus als ik moest kiezen tussen Bram of Febo dan sowieso Bram. Maar ben er dus nog nooit geweest. 



9. Spa of Chaudfontaine.

Spa. Noem me een snob maar ik proef dus daadwerkelijk verschil. Ik vind het kraanwater in Utrecht oprecht heel erg lekker, en ik neem altijd een flesje water mee naar college omdat ik chronische dorst heb zo lijkt het soms. Als ik dus mijn flesje vergeten ben, dan baal ik ontzettend want dan moet ik een euro neerleggen voor zo'n k*tflesje met water van Chaudfontaine. Ik vind de koolzuurhoudende versie wel lekker maar de bronwaterversie (die blauwe) die vind ik dus echt niet lekker. Geef mij dan maar een spa blauw! maar dat verkopen ze weer niet in de automaten op de universiteit, en dan moet ik een cola nemen en dat wil ik weer niet haha ;). Het gaat me wel te ver om het water eruit te gieten en het flesje dan opnieuw te vullen met kraanwater. En dat weet ik omdat ik dat een keer gedaan heb. Maar dat is dus slecht want er zijn landen waar gewoon te weinig water is en op dit soort momenten moet je gewoon niet zeuren. Je kan ook met je kop onder de kraan gaan hangen, zeg ik dan tegen mezelf. 

10. Douglas of ICI Paris. 

Douglas, ik ben eigenlijk nog niet zo vaak bij de Ici Paris geweest, maar ze schijnen er dus wel goede acties te hebben enzo. Misschien toch maar een keer proberen. Maar de douglas is veel lichter ingericht en ik heb het idee dat de Ici Paris veel donkerder is en dat trekt me toch minder aan. Ze zitten wel praktisch naast elkaar in de stad dus zoveel maakt het toch niet uit denk ik. 

11. Sportlife of Stimerol

Ik vind de verpakking van sportlife makkelijker. Stimerol herinner ik me als die pakjes opeengepakte kauwgom, die werden altijd heel vies in mijn tas en er liep ook altijd een kauwgompje weg en die lag daar dan maanden op de bodem en dan kon je die ook weer weggooien... Nee doe mij dan maar Sportlife. 

12. Windows of Apple.

Ik heb een Windows telefoon die ik het liefste uit het raam zou willen gooien en een Macbook Air die ik het liefste ten huwelijk zou willen vragen. Dus ik ga bij deze voor Apple. Maar Apple is wel veel en veel en veel te duur voor wat je krijgt, en als je van spelletjes houdt moet je er ook zeker geen kopen. Maar voor mij, een gemiddelde studente, is een computer met een accu die 12 uur mee gaat en superlicht is wel een goede match.



13. V&D of de Bijenkorf

Bijenkorf om te merkgeilen, V&D om te winkelen. Ik vind de V&D wel heel leuk. Ik heb vandaag nog drie schirtjes gekocht bij de V&D. Ze hebben er allemaal verschillende merken dus je kan een winkel in en toch doen alsof je de hele winkelstraat door hebt gerend als je aan het einde van de avond al je kledingstukken appt naar je vriendinnen (doen jullie dat ook?). Bij deze ga ik dus voor e V&D, maar vraag het me morgen nog eens misschien zeg ik dan iets anders. 

14. Lays of Doritos 

Lays, want Doritos zijn toch van die driehoekjes? Nee dat vind ik niet zo. Maar eigenlijk vind ik Wokkels of Bugles het lekkerste, en als ik dan zin heb in "gewone" chips dan koop ik altijd huismerk want ik merk het verschil eigenlijk toch niet ;).

15. Lidl of Aldi

Lidl. Ik hou van de Lidl. Mijn ouders doen zelfs nog regelmatig boodschappen bij de Lidl. Maar zodra we de grens bij Duitsland overschreden zijn wordt het de Aldi Sud. Aldi is van oorsprong een Duits bedrijf en je ziet die jongens daar o-ver-al. En daar zijn ze voor mijn gevoel een beetje beter dan in Nederland. Maar dat kan ook heel erg aan mij liggen hoor... Toen ik klein was, was de Aldi altijd in een lelijk oud noodgebouwtje in een uithoekje van de stad en de rijen waren er altijd echt gigantisch dus ik vond het verschrikkelijk. De Lidl was veel nieuwer en veel sneller. Maar tegenwoordig waar ik vandaan kom daar is de Aldi helemaal vernieuwd en nu ziet hij er eigenlijk precies hetzelfde uit als in Duitsland. Maar blijf toch lekker bij de Lidl.




Zo dat was alles. Ik heb het gevoel dat ik mijn vingers eraf heb getypt nu, ik hoop dat iedereen het tot aan het einde heeft volgehouden. Ik ga hier dus ook niet nog veel meer woorden aan vuilmaken. Neem de tag lekker over als je hem niet al hebt of er inmiddels als helemaal gek van bent geworden, of beantwoord hem lekker bij de reacties hieronder. Of geef commentaar op mijn voorkeuren, als je dat leuker vindt. 

xxxxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!