maandag 16 mei 2011

3+3+3 = 10

Het was op een doodgewone donderdag, en ik was bij de Blokker om een hoop glazen te kopen want ik ging de volgende dag mijn verjaardag vieren en wij hebben te weinig glazen. Dus ik pak, lekker makkelijk, de goedkope grove glazen die iedereen wel in huis heeft en loop ermee naar de kassa.

Daar zet ik ze, onder toeziend oog van mijn moeder a.k.a. wandelende portomonee, de glazen in drie stapeltjes van drie op de toonbank.

De vrouw kwebbelt tegen de andere kassière over haar kleine zusje die op de nabij gelegen school examen doet en vanavond haar eindgala zal hebben. Hartstikke spannend. Na ongeveer twee minuten draait ze zich naar ons toe, kijkt naar de 3x3 glazen en zegt: Dat zijn 10 glazen? Waarop ik, de eeuwige optimist, vrolijk antwoordt: Bijna goed!

Wat ik hiermee wil overbrengen: Als je echt, helemaal, serieus, nérgens goed in bent, kun je nog altijd bij de Blokker gaan werken.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Herman Finkers - Alladin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!