donderdag 27 januari 2011

I used to rule the world

Ik ben José. Mensen kennen mij als zodanig en ik word ook zo genoemd. Ja, natuurlijk heb je variaties op José (Joos, Joosje, Jojo, Jo, Joséke, José Marieke, Jojosnoot, HeeJijDaar, Gosé..) En het is gewoon zegmaar mijn naam.

Ik heb ook een persoonlijkheid. Ik ben een driftkop en gezellig maar humeurig en trouw maar ook wispelturig en onzeker.

Ik heb vrienden, die ook een eigen naam en een eigen persoonlijkheid hebben..

En die hebben weer vrienden, ouders, familie, leven, hobby's.. jadajadajada.

En soms verwart het me gewoon. Dan duizelt de hele boel om mijn hoofd en heb ik het gevoel dat ik even moet vragen of ik naar het toilet mag om even op adem te komen. Iedereen is zo anders en ik heb uitgevonden dat het geen effect heeft om mensen te proberen te veranderen. Jij hebt geen invloed op mensen, als wel mensen hebben invloed op jou. Mensen kunnen je het gevoel geven dat je de wereld aankan. Mensen kunnen er ook voor zorgen dat je in een diep gat wil springen en er nooit meer uit wil komen.

Ik weet 't, ik weet 't.

Maar besef dat jij één van die mensen bent. Oke, het is jij tegen de hele wereld maar dat is bij iedereen het geval. En het mooie is, de wereld is overvol en dat betekent dat er altijd wel iemand is die weet hoe jij je voelt. Je hebt altijd iemand bij wie je terecht kunt. En weet je nu niemand, dan moet je er een vinden. Of diegene vindt jou.

En dat is vriendschap.

Vrienden zijn belangrijk. Soms doe je elkaar pijn, soms laat je elkaar zelfs janken en soms heb je ruzie. Soms. Maar vaak lach je met elkaar en heb je lol en als dat gebeurt, dat gevoel, dat maakt dat alle stomme dingen vergeten worden. Vriendschap is iets moois. Ik wil niet sentimenteel zijn maar ik ben het toch. Vriendschap is iets moois. En dat moet je niet vergooien. Niet door jongens, vriendjes, exen, cijfers, afstand, jaloezie, ziekte, angst, woede, onverdraagzaamheid en zeker niet door een meningsverschil.

Geen om elkaar. Heb een vriend, maar wéés bovenal ook een vriend..

Verander de wereld, begin bij jezelf. Ik. Ga. De. Wereld. Veranderen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

The Script - Before the worst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!