zaterdag 22 januari 2011

Zo'n juffrouw hoort in het kanaal, maar niet bij ons in't trapportaal



Remember wat ik schreef over Het Klooster waar ik gitaarles heb en waar ik hoopte om Javier Guzman te ontmoeten?

Nou.. Een vriendin van mij zit op Toneelles daar ("theaterschool!") en heeft een keer per jaar een uitvoering. Het was laatst dus weer eens zover, en ik besloot om te komen kijken voor de verandering..

Klik Voor Meer!


Die vriendin heeft al in verschillende stukken gespeeld waaronder:
- Momo (wie heeft het boek gelezen??)
- Medea  (grieks, oud, en ik moest echt janken op het einde, *snik*)

en dit keer speelde ze in 3Z (drie zusters), oorspronkelijk een stuk van Tsjechov .



Dit is de informatie die op hun flyertje stond:

"drie zusters, Olga, Irina en Masja, wonen samen met hun broer Andrej in een kleine garnizoensstad op het Russische platteland. As hun vader, weduwnaar en brigadecommandant Prozorow overlijdt, rest de drie zuster niets anders dan het verlangen naar de schitterong van de grote stad Moskou waar ze hun jeugd doorbrachten. '3Z' gaat over het proberen te ontkomen aan een middelmatig leven en het verlangen naar een ander en beter leven.
En dat alles op een verrassend hilarische manier...!"

Nou.. eens kijken hoe het was...!

Hihi, nou allereerste was het niet per see ene hilarisch stuk maar wel heel goed gespeeld. Iedereen was tussen de 15 en 28 jaar ("adolescenten"). Dat vind ik leuk, dan krijg je geen oude taarten voor je neus. Fris en fruitig dus allemaal.

Ik heb (stiekem!) een paar foto's gemaakt, ze zijn alleen niet scherp omdat die acteurs nooit eens stil bleven staan, haha. Maar voor het idee..

Dit "decor" stelt het huis van de drie zusters voor. Volgens mij.
Hier zie je één van de drie zusters, de huishoudster
en de vrouw van de broer van de drie zusters.

Iedereen rent hier door elkaar dus dan zie je al die vage schimmen,
maar zo krijg je wel een goed beeld van hoe het eruit zag. en ik vond 't een mooi plaatje

De "man" van één van de zusters. Geniaal gespeeld ook.

De broer met vrouw en twee kinderen. De broer was een echte
"homo universale" hahahahahahahahahahaha (dat was echt een goeie)

Iedereen bij elkaar! je ziet het alleen niet goed maar ik
heb mijn best proberen te doen, ze bewogen alleen zoveel!

Het stuk was wel grappig natuurlijk, maar eigenlijk ook heel triest. De drie zusters verlangen naar een beter leven dat ze nooit zullen krijgen. En de broer verandert een beetje in een zielige persoonlijkheid, als ik het goed begrepen heb. Ze wisten heel goed over te brengen hoe de personages zich voelden en ik vond ook dat ze écht heel leuk speelden. Volgens mij hadden ze alleen een beetje een overschot van vrouwen want de helft van de mannenrollen werden gespeeld door vrouwen, haha! deden ze verder heel goed hoor, alleen iedereen werd verliefd en dan krijg je van die awkward situaties als ze moeten kussen enzo.

Mijn favoriete personages waren:
- de vrouw van de broer (echt een hels kreng!)
- één van de officieren die verliefd wordt op een van de zusters. Hij heeft een vrij moeilijke naam die jullie toch maar direct weer vergeten maar hij was heel goed gespeeld (door een meisje)

Blunders? Ja, natuurlijk! Op een gegeven moment moest de huishoudster voor het volgende stuk één van die paraplu's van het plafond afhalen maar dat lukte niet omdat ze te klein was dus moest een van de officieren of iemand (die wel gespeeld was door een jongen) haar helpen, maar dat lukte ook niet. Het licht was toen wel uit maar iedereen kon het zien en iedereen lachte zich kapot natuurlijk. Uiteindelijk kreeg ze de paraplu te pakken, waarna iedereen voor ze ging applaudisseren. Maar zo'n fout geeft een stuk natuurlijk wel een beetje karakter altijd. Vind ik.

Het was dus in ieder geval geen verspilling van mijn geld/avond. Wat ik wel vond was dat de drankjes superduur waren. Maar dat is niets nieuws natuurlijk.. Verder was het gewoon hartstikke goed!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hilarisch? Nee.
Leuk? Ja.
Grappig? Ook wel.
Moest ik janken? Nee.
Kan ik zelf acteren? Nee.
Moet ik dan zeuren? Nee.
Dus? Wat? Huh? Laatmaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!