dinsdag 26 april 2011

all the sober girls around me they've been acting like they're drunk

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Hoe denken jullie over drank? Drinken? Dronken zijn? Onverantwoordelijk? Cool? Moet gewoon kunnen of zou verboden moeten worden?

Ik ben van mening dat alcohol niet per definitie slecht is, maar wel slecht is als het wordt gebruikt als middel om 'los te komen'. Ik drink zelf heel weinig (duuh, ben net 16), maar ik denk niet dat je 'slecht' bent als je drinkt..

Ik weet dat de meningen hierover verschillen, en ik snap het ook wel. Ik heb vrienden die absoluut TEGEN drank zijn, die NIET drinken en die dat ook NOOIT zullen gaan doen, en ik heb vrienden die wél drinken en wel eens dronken zijn en dat stiekem toch wel hartstikke cool vinden.

Een paar weken geleden had ik een hele moeilijke nederlandsrepetitie tekstverklaren. Die dag vielen er een uur of 4 uit vóórdat we die toets hadden. Een paar jongens hadden zitten drinken in dat tussenuur en hebben die toets dus halflam gemaakt. En ik overdrijf niet. En nu de anticlimax: één van die jongens had het hoogste cijfer van de klas. Het is toch allemaal niet eerlijk.

Een ander voorbeeld. Eind derde klas hadden wij een eindfeest met school. Het duurde tien minuten voordat we naar binnen mochten want we moesten eerst een blaastest doen. Dat deze niet effectief was bleek al snel, er liepen een hoop jongens en meisjes rond die niet helemaal nuchter meer waren. Eén daarvan is omgevallen in de wc, naar het ziekenhuis gebracht waar zijn maag werd leeggepompt en is daarna kort in coma geraakt.

Is het dat allemaal waard? ik bedoel ik wil liever niet in coma raken. Alleen maar omdat ik heb zitten drinken. Ligt dat nou aan mij? Maar aan de andere kant wil ik ook weer niet zo'n miep zijn die niet drinkt. Stiekem ben ik natuurlijk veels te braaf.. ;)

Dus, wat denken jullie ervan?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

I need a dollar - Aloe Black

1 opmerking:

  1. Je hebt groot gelijk hoor!

    Je kan natuurlijk best een drankje doen, maar wat is er eigenlijk leuk aan om stomdronken te zijn? Ik word dan allemaal maar misselijk en gedraag me dom. (Ik ben godzijdank nooit dronken haha)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuke Reactie? Plaats hem hier!