zaterdag 12 februari 2011

Ik heb het druk!

Oehw... Vandaag is het Zaterdag, en ik heb het druk. Ik schrijf dit dus niet op zaterdag zelf, maar een paar dagen ervoor.. En het leukste is, dat ik nu gewoon doe alsof het zaterdag is. Tegen jullie.

Anyway, vandaag moest ik om 8 uur opstaan om te douchen, naar het klooster te gaan, gitaarcursus te hebben, gitaaruitvoering te hebben en dan om 4 uur daar klaar te zijn. Dan ga ik linea recta door naar een vriendin en kleedt ik me daar ff om.. en dan heb ik een feestje en blijf ik daar slapen.. Druk maar leuk dus. En ik moet ook nog een moment tussen de gitaaruitvoering en het feestje zien te vinden waar ik een cadeautje kan zien te bemachtigen, daar ik de laatste twee dagen ziek ben geweest, en eigenlijk gisteren (vrijdag) een cadeautje wilde kopen. Maar ik was dus ziek.

Daar jullie nu weten dat het niet zaterdag is wanneer ik dit schrijf, omdat ik zaterdag stomweg gewoon niet thuis zal zijn, leek het mij wel leuk om jullie uit te leggen hoe ik mijn artikelen schrijf.





Het begint allemaal met een idee. Ik krijg deze meestal in bed, op school, op het toilet, maar het meeste toch 's avonds in bed. Als ik een idee heb, kunnen er twee dingen gebeuren:
1) Ik vergeet het
2) Ik vergeet het

Bij één van die twee gevallen heb je een kans dat ik er later weer aan denk. Dan is het een goed idee. Bij goede ideeën kunnen er twee dingen gebeuren:
1) Ik vergeet het
2) Ik vergeet het

Dan komt fase 3, de fase achter mijn computer. Hier schrijf ik mijn idee, dat mij dan meestal terplekke invalt en ik dus vaak al eerder heb bedacht, uit, en plan het in, op welke dag er nog geen bericht gepland is. Dit kan variëren tot, zeg, een week vooruit tot een dag vooruit.

Als ik, zeg, drie dagen vooruit heb geschreven, kijk ik altijd de volgende dag wéér naar mijn bericht. Dat vind ik handig, daar ik nogal een beetje impulsief over dingen kan schrijven en ik niemand ooit wil kwetsen. Slechte dingen, kromme zinnen en taalfouten haal ik eruit, soms plak ik er een plaatje bij en soms delete ik de hele boel gewoon, als het kut is.

Dan kijk ik het vaak nóg een keer na en dan kan het gepubliceerd worden. Dit doet mijn computer automatisch, meestal om twaalf uur 's middags (dit stel ik dan weer in). En dan kan iedereen, de hele wereld, het lezen.

En ik heb het geschreven!

Leuk he?!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Hey ya - outkast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!