zaterdag 26 februari 2011

Never let me go – de film

Ik schreef jullie gisteren al over dat boek dat mij zo aansprak dat ik er wel wat over moest vertellen. Toen schreef ik ook dat er een film over uit zou komen, als ik het goed heb in april al. Ik heb deze film al gezien omdat ik dacht dat hij allang uit was (is ook zo, in Engeland) en ik was er aardig over te spreken. En nu we toch allemaal in een Never Let Me Go bui zijn dacht ik, waarom vertel ik niet wat over de film.

Het eerste wat deze film met me gedaan heeft: ik ben Keira Knightley gaan waarderen als actrice. Want ja, deze speelt erin, samen met haar in real life best friend Carey Mulligan. Verder speelt ook de best-wel-knappe Andrew Garfield mee (denk, spiderman, waar Emma Stone wéér een lekker ding mag zoenen) . Maar over Keira Knightley, ik mocht haar niet zo. Het was een beetje jaloezie denk ik. Want ja, als jij in pirates of the caribean speelt en dan óók nog met Orlando Bloom mag zoenen, dan heb je het in mijn ogen toch wel een beetje gemaakt.

De film zelf. Qua inhoud, goed. Je kunt het natuurlijk in een film nooit zo complex maken als in het boek, dus het verhaal heeft minder vraagtekens en dingen worden soms letterlijk uitgelegd, maar toch, het is echt goed geacteerd en dat maakt een hoop goed. Ook dat sfeertje dat er de hele tijd hangt doet me erg denken aan het boek – wat in dit geval een goed teken is.

Nadelen aan de film? Ja, de personages maken zelf geen ontwikkeling door, iets wat mij ook al aan het boek irriteerde eigenlijk. Ze blijven eigenlijk overal hetzelfde tegenaan kijken. Dat maakt het aan de ene kant wel aangrijpender, maar aan de andere kant haalt het ook een hoop spanning weg. En het werkt misschien, voor mensen zoals ik, ook een beetje frustrerend.

Hier zoals de film op internet wordt omschreven op IMDb:
Het verhaal gaat over drie kinderen die op een idyllische Engelse kostschool opgroeien zonder dat zij contact hebben, of enig idee hebben wat er zich buiten hun school afspeelt. Nadat zij de school hebben verlaten kijken zij terug op hun schooltijd met zijn duistere kanten en komen achter een gruwelijke waarheid.

Hier een paar foto’s uit ze film zelf:










En hier de trailer van de film:

Never let me go - trailer


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!