woensdag 9 februari 2011

Mijn favoriete..

Films.



Ik ben zo iemand die een film over en over kan kijken. Films a"ls "He's Just Not That Into You"  en "Bridget Jones" heb ik denk ik wel 100 keer gezien. Ook films die op mijn computer staan kijk ik vaak een miljoen keer. Het is bijna ongelofelijk. Alsof ik geen leven heb. Ahum.

Maar er zijn een paar films die ik helemaal geweldig vind, om verschillende redenen. Daarom heb ik een lijstje samengesteld met Wat + Waarom! Lees snel verder..



Mijn Tien Beste Films Ooit (tot nu toe)

10: You're killing me. Deze film gaat over een verlegen, lieve vrouw die per ongeluk haar egoïstische en eikelige vriendje vermoordt. Haar beste vriendin ziet dit als een uitweg om alle vervelende mannen uit hun leven uit de weg te ruimen en ze beginnen samen The Killing Club. Dit loopt natuurlijk helemaal fout af, maar het is een geweldige film. Gaat eigenlijk gewoon helemaal nergens over.

9: Sky High. Ik denk de enige kinderfilm die ik leuk vind. De hoofdpersoon, Will, gaat naar een school speciaal voor superhelden, samen met zijn beste vriendin. Wills ouders zijn toevallig ook de beste superhelden van de hele stad en er wordt dus heel wat van hem verwacht, maar hij blijkt totaal geen superkrachten te bezitten! Komt het er nog uit of zit het er helemaal niet in? En dan nog krijgt hij een geweldig vriendinnetje maar alles zit op de een of andere manier niet zo goed.... Spannend! (als je 9 bent, leuk als je 15 bent)


8:The House Bunny. Hier heb ik al een heel artikel over geschreven. Ik vind 'm geweldig!



7: Bridget Jones Diary. Zowel deel één als deel twee. Ik denk dat dit de eerste films waren die ik een miljoen keer gezien heb. Ik vond ze zo geweldig! Ik vond haar hele persoonlijkheid leuk. En de film is gewoon dolkomisch, echt een klassieker.



8: Stardust. Deze film heb ik voor het eerst in het Duits nagesynchroniseerd gezien, en zelfs toen vond ik hem al geweldig. Moet je nagaan. Zowel Michelle Pfeiffer als Robert de Niro zijn twee van mijn favorieten, en ze spelen hier allebei in. Love it love it you gotta love it.


Haha, Two thumbs up, helemaal mee eens :)

7: Hard Candy. Hier werd ik misselijk. Het is een van de beste films ooit, en eigenlijk spelen er maar twee mensen in.. Een hele jonge Ellen Page (ze is daar 14 ofzo) die een pedofiel gaat castreren. De omgekeerde wereld dus eigenlijk. Ze speelt alsof ze alles voor hem zou doen maar eigenlijk.. eigenlijk wil ze hem gewoon terugpakken.. Je denkt misschien dat ze een nobele daad verricht maar als je de film af kunt kijken dan kom je erachter dat ze gewoon compleet gestoord is. Ongeacht of hij nou echt een pedo is of niet.


6: Juno. Laten we dan maar gelijk het hele rijtje Ellen Page afgaan. Hier speelt ze de 16 jarige en zwangere Juno, die op zoek gaat naar de perfecte adoptieauders. Echt een van mijn lievelingsfilms. Ze heeft het ook gewoon in zich. Ze is zowel superkomisch als supereng.. Ze kan het gewoon allemaal.



5: My sisters keeper. Ik heb deze film nog nooit zonder te janken kunnen kijken. Het gebeurt me altijd weer.. het is zo zielig! Ik denk dat je hem gewoon moet zien om het te begrijpen.



4: Notting Hill. Ik denk ook wel favoriet van veel meisjes. Het is gewoon een lekkere film. Leuk, grappig, en je hoeft er niet bij na te denken.



3: The lord of the rings. Alledrie. Het zijn gewoon klassiekers.



2: Black Swan. Ja, we zetten hem er gewoon bij. Omdat ie zo'n indruk heeft achtergelaten.



1: Inception. Mijn allerfavorietigste film op het moment. Wederom, Ellen Page, maar dit keer in een actiefilm (ze kan het allemaal!). Het is werkelijk een fantastische film en ik heb hem in de bios gezien en gelijk op dvd gekocht toen hij uitkwam.. Ik vind dat iedereen deze film Moet Hebben Gezien.



Dat waren mijn favoriete films tot nu toe, ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad.. Of het in ieder geval interessant vonden.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!