dinsdag 8 februari 2011

The only person standing in your way, is you

Diep he... Vind ik ook.  Komt uit Black Swan, die film die ík al lang gezien heb (ik ben zó cóól).

Ik heb moeite met het verzinnen van iets leuks. Soms. Zoals vandaag. Ik kan nu wel gaan vertellen hoe gewéldig Amy Winehouse was (voordat ze 100 kilo afviel), hoe blij ik ben dat ze een cd die ik zocht niet meer hadden maar over twee weken weer wel en hoe gaaf ik het vind dat er over goudlokjezone is getwitterd (jaa, ik heb het wel gezien), maar dat is niet interessant genoeg. Vandaag is negatief. Vandaag iets over één van die fenomenen waar ik eens níet gelukkig over ben: Phill Collins.


I Can't dance - Genesis


Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen hem persoonlijk, alleen tegen zijn muziek. Ik heb het vorig jaar al gezegd maar ik kan het maar niet vaak genoeg blijven herhalen, ik hoop ooit de Phil Collins-rage te kunnen stoppen, en dan vooral die op de Duitse radio.

Duitse radio is leuk, meer muziek dan gelul, gewoon kwaliteit. Het énige nadeel is dat drie van de tien liedjes van Phil Collins is en de vierde van toen hij nog bij genesis speelde. En ik vind hem niet zo geweldig. Eigenlijk best wel saai.. Ik vind Genesis nog wel gaan (met mate!) maar hem alleen... dan wordt het zoete dweperige muziek, heel standaart. Muziek die heel snel verkoopt ook. Denk, Rihanna of een van die andere tutjes met van die liedjes die iedereen twee weken luistert en die je dan nooit meer terug hoort.

Maar Phil Collins dus. Laatst werd hij 60(!) en was het Phil Collins Weekend (of hoe ze dat daar noemen: Das Superspeziale Phil Collins Geburtstag Wochenende) Met, je raadt het al... Juist. Maar het is niet alleen de Radio hoor, gewoon overal. In de reclameblokken van RTL, BOEM! Phil Collins. In een kerstspotje, BOEM! Phil Collins. Op VIVA (duitse TMF) BOEM! Phil Collins.. Hou toch eens op!

En leuke is, op mijn stage willen ze alleen maar Tarzan kijken (met muziek van, drie keer raden.. Juist!). En op mijn Ipod staat een cd en er komt áltijd wel een nummer voorbij. En als mijn moeders wekkerradio gaat (waar ik ook wakker van wordt) dan is er ook best wel vaak.. Phil Collins te horen..

..Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat al wil ik leven, ik Phil Collins er maar bij moet nemen..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!