dinsdag 8 maart 2011

The day the music died

Oehw vandaag heb-ik-me-toch-iets-leuks bedacht!

Oke, misschien een beetje overdreven maar ik wist geen intelligent onderwerp om vandaag nader te gaan bekijken, ik heb het ongelofelijk druk en de wereld is niet aardig voor meisjes in de vierde klas. Dus ik bedacht me -nee, niet deels om er snel vanaf te zijn- Ik ga het hebben over een gans inspirerend onderwerp..

Muziek.



Ja, ik ben niet zo'n meisje dat altijd zegt dat ik zonder muziek niet zou kunnen leven. Dat ik geboren ben met mijn Ipod Nano aan mijn bolletje geplakt en dat ik waarschijnlijk zal sterven aan een vreemde ziekte veroorzaakt door een nog onbekend gevolg aan teveel geluidsgolven. Sterker nog, ik heb een klein beetje een hekeltje aan mensen die zo doen. Stel je niet zo aan. Maar ik luister graag naar muziek.

Ik heb zelfs ook.. Favoriete muziek.. Ja, shocking, ik weet 't.

Mijn favoriete muziek kan van alles zijn. Ik heb van die fases. Ik heb een fase met Kate Nash gehad.. een fase met The Beatles, eentje met eminem en toen -ja ik schaam me ook- Fránse rapmuziek. Dat is al helemaal anaal. Ook met verschillende soorten Jazz musici, zoals Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, The modern Jazz quartet en daarna die met de frontman of  The Modern Jazzquartet, Milt Jackson, Amy Winehouse (ik ik voor het gemak ook bij Jazz Musici zet), en ga-zo-maar-door.

Ik heb ook muziek waar ik een hekel aan heb hoor. Rihanna. En alle muziek gemaakt tussen 1970 en 1990.. Die discomuziek dan, niet Queen en The Rolling Stones want die zijn oldskool en ik word er altijd mee geplaagd dat ik opgewonden wordt van alles wat oldskool is (ik heb een Rolling Stones Fanshirt). En eigenlijk hebben ze ook gelijk. Ik val ook op zulke jongens. Maar niet fake-oldskool maar ECHT. Hard. Tikje alternatief (ik bedoel, niet met de menigte meelopen), maar zo dat ze het zelf niet doorhebben anders wordt het arrogant. Zie Mij Een Stoer Doen Met Mijn Alternatieve Gedrag - Gedrag. You're getting me?

Oke maar ik dwaal af. Muziek. Ik maak zelf ook muziek. Niet schokkend goed eigenlijk, maar het heeft een melodie en daarmee kom je dus al ver. En ik schrijf het niet zelf hahaha. Ik moet nu een stuk spelen dat heet 3 gitaren 1 gedachten, en het is geschreven door mijn gitaarleraar en die heeft gewoon allemaal gingen gejat uit Blackbird van The Beatles en Streets of London van.. Ehm dat ben ik even vergeten. Ralph McTell. Maar dat vind ik dus heel moeilijk want één van die dingen die ik niet kan is noten lezen, ja ik kan het wel maar ik vind het irritant dus ik speel op gehoor maar ik ben nu de melodie een beetje vergeten dus daar heb ik wat op gevonden: ik neem de volgende keer mijn Ipod mee en neem het op. Dan kan ik het zo naspelen! Slim he!

Dat was denk ik weer genoeg voor vandaag, 't moet wel leuk blijven..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Streets of london - Ralph McTell


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuke Reactie? Plaats hem hier!